Kochs International lukker

Kochs Skole lukker deres internationale linje ved skoleårets afslutning.

Photo: Internationalschools.dk

Kochs Skole (nabo til universitetsbyen) lukker deres internationale linje, Kochs International. Kochs har gennem flere år haft international afdeling efter Cambridge-modellen.

Kochs International lukker når skoleåret 2023/2024 rinder ud. Vi har hørt fra både AU-forældre og institutter, at de er meget kede af lukningen, og de berørte forældre er selvfølgelig meget påvirket af situationen.

ISO fokuserer på at lytte til og hjælpe de forældre, som kontakter os og er berørte. Tilsvarende fokuserer vi på at sikre, at de alternative skoletilbud er klar til at håndtere situationen. Her er den internationale skole Aarhus International School (AIS) på Dalgas Avenue det mest oplagte alternativ. AIS er anderledes end Kochs International, da AIS underviser efter IB-modellen og engelsk er deres primære sprog. AIS står til rådighed for forældre, som overvejer skolen, og vores indtryk er, at AIS håndterer situationen godt og professionelt.

I er naturligvis meget velkomne til at kontakte eller henvise til ISO, hvis I får spørgsmål eller snakker med bekymrede forældre. Vi gør vores bedste for at hjælpe.